Методична робота

ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ 

Вакалюк Т.А., канд. пед. наук, доцент, доцент кафедри прикладної математики та інформатики Житомирський державний університет імені Івана Франка Присяжнюк Г.Є., вчитель вищої категорії, вчитель-методист, вчитель математики, заступник директора з навчально-виховної роботи СЗОШ І-ІІІ ступенів №17 м. Бердичева Житомирської області 

ХМАРНІ СЕРВІСИ У ДОПОМОГУ ВЧИТЕЛЮ МАТЕМАТИКИ 

Сьогодні, в еру інформатизації суспільства, все більшого значення набуває проблема використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у навчальному процесі загальноосвітніх навчальних закладів [2]. Одним із найперспективніших напрямів розвитку ІКТ є використання хмарних технологій у навчальному процесі [4]. Хмарні технології – це технології, які надають користувачам Інтернету доступ до комп‘ютерних ресурсів сервера і використання программного забезпечення як онлайн-сервіса [9, с. 45]. Використання Інтернету, зокрема й хмарних технологій, у викладанні математики дає змогу вчителю формувати спеціальні математичні навички в школярів. Педагог отримує можливість широко застосовувати інформаційну технологію навчання, де засобом підготовки й передання даних школярам є комп‘ютер [10]. Використовуючи хмарні сервіси, кожен педагог може сам, без будьякої допомоги, створити особисту сторінку в мережі Інтернет, де він може опубліковувати свої методичні розробки уроків, статті, програми навчання, методи роботи тощо. Можна звичайно виділити місце для домашніх завдань, завдань для допитливих [8]. Зазначимо, що хмарні технології при навчанні математики вчителі використовують досить рідко. Наразі використання хмарних технологій у навчальному процесі є актуальною тематикою, а тому використання хмарних технологій надає педагогу безліч можливостей для навчання під час карантину або хвороби учня, надавати навчальні послуги для школярів з обмеженими можливостями. Так, щоб провести урок з математики із використанням хмарних технологій, необхідні і комп‘ютери (чи ноутбуки, планшети, смартфони, інші пристрої), а також доступ до мережі Інтернет. Вчителі у своїй 256 професійній діяльності можуть використовувати наступні хмарні технології:  Web-додатки для навчання.  Он-лайн сервіси для навчального процесу.  Сховища файлів, спільний доступ до файлів.  Електронні журнали та щоденники.  Системи дистанційного навчання, бібліотеки, медіатеки.  Ресурси для спільної роботи тощо [5]. Виділимо хмарні сервіси, які можна також використовувати при навчанні математики:  Хмарна платформа Google Apps (https://www.google.com.ua/) – можливість створення поштової скриньки з підтримкою текстового, голосового Google Talk та відеочату; робота з календарем Google; з диском Google –сховищем файлів; Google Docs – інструментом для створення документів, таблиць, презентацій, форм і малюнків будьякої складності із можливістю використання шаблонів; сайтів Google – інструментом для створення сайтів за допомогою шаблонів та інші.  Хмарні сховища файлів (Dropbox, Яндекс.Диск, SkyDrive, cloud.mail.ru, GoogleDocs тощо) [1; 3].  Створення тестів он-лайн - майстер-тест (http://master-test.net/uk), тесторіум (http://www.testorium.net/),.  Навчання математики он-лайн - Математика для школи - http://formula.co.ua/, Вивчаємо математику - http://testmath.com.ua/ Академія хана - https://uk.khanacademy.org/, Вивчення математики онлайн - http://ua.onlinemschool.com/ [6], тренажер Все 10 - http://vse10.ru/ тощо).  SageMathCloud (скорочено SMC) – це онлайновий сервіс, в якому можна написати математичний або будь-який інший розрахунок Sage або IPython Notebook – https://cloud.sagemath.com/  Віртуальний кабінет вчителя Uztest.ru, в якому розміщені інформаційні ресурси та інтерактивні сервіси для підготовки і проведення занять з математики [11]. Зазначимо, що хмарні технології на даний час стають повноцінним освітнім інструментом, дозволяючи усім школам створювати власні онлайн-простори. При цьому, у будь-якого школяра є власна поштова скринька, а також доступ до хмарного середовища школи, де зберігаються усі домашні завдання, підручники, інші навчальні матеріали. Урок організований за допомогою використання хмарних технологій відрізняється від традиційного тим, що замість дошки – екран, а замість зошитів та підручників – комп‘ютери. Застосування хмарних технологій при викладанні математики стимулює професійний ріст педагога, спонукає шукати нові форми, методи і засоби навчання. 257 Навчання математиці, засноване на використанні хмарних технологій, не вимагає від школярів фізичної присутності за місцем отримання освіти, що так важливо в режимі вічного сучасного життя. Використання хмарних технологій при навчанні математиці дозволяє не тільки отримати доступ до навчальних матеріалів різного виду, але й виконувати роботу спільно з однокласниками чи вчителем. Список використаних джерел 1. Vakaliuk Tetiana. Advantages and disadvantages of use cloud data warehouse / Tetiana Vakaliuk, Mariya Medvedyeva // Journal L'Association 1901 "SEPIKE". – Frankfurt, Deutschland. – Poitiers, France. – Los Angeles, USA. – Edition 11. – 2015. – P. 104-106. 2. Вакалюк Т. А. Використання інформаційно-комунікаційних технологій в загальноосвітніх школах для підвищення якості освіти / Вакалюк Т. А., Шевельова М. К. // Інформаційно-комунікаційні технології як засіб підвищення якості освіти/ Зб. наук. gр. [ред. кол.: В.Є. Берека (гол) та ін.]. – Хмельницький : Видавництво ХОІППО, 2015. – С. 40-45. 3. Вакалюк Т. А. Можливості використання хмарних сховищ / Т. А. Вакалюк // Інформаційно-комунікаційні технології навчання: тези доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції, 23 травня 2014 р. / МОН України, Уманський ДПУ імені Павла Тичини; гол. ред. Ткачук Г.В. – Умань : ФОП Жовтий О.О., 2014. – С. 19–22. 4. Вакалюк Т. А. Можливості використання хмарних технологій в освіті / Т. А. Вакалюк // Актуальні питання сучасної педагогіки. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції (м. Острог, 1-2 листопада 2013 року). – Херсон : Видавничий дім «Гельветика», 2013. – C. 97–99. 5. Вакалюк Т. А. Перспективи використання хмарних технологій у навчальному процесі загальноосвітніх навчальних закладів України / Т. А. Вакалюк, В. В. Поліщук // Педагогіка вищої та середньої школи. – Випуск 46. – Кривий Ріг, 2015.– С. 114-119. 6. Довжик М. Вивчення математики онлайн [електронний ресурс] / М. Довжик. – 2013. – Режим доступу: http://ua.onlinemschool.com/ 7. Зеленяк О.П. Математичні ―здібності‖ веб-сервісуWolfram Alpha. [Електронний ресурс] / О.П. Зеленяк. – Режим доступу:http://journal.osnova.com.ua/article/29828- Математичні_«здібності»_веб-сервісу_ wolfram_alpha 8. Любимова Е.В. Нужны ли облачные вычисления учителям и школьникам?[Электронный ресурс] / Е.В. Любимова. – 2013. – Режим доступу:http://ext.spb.ru/index.php/2011-03-29-09-03-14/131-edutech/2389-2013-02-21-07-15-03.html 9. Матеріали VIII Міжнародноїнауково-практичноїінтернет-конференції/ Проблеми впровадженняінформаційнихтехнологій в економіці. – 2012. – 420с. 258 10.Мініч Л. В. Використання інформаційнихтехнологій на уроках фізики в основнійшколі / Л. В.Мініч // [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://vuzlib.com/content/view/378/84/ 11.Облачные технологии в образовании. Сервис для хранения и работы с информацией он-лайн [Электронный ресурс] – Режим доступу: http://edu-lider.ru/category/ikt-kompetentnyj-uchitel/informatizaciya/

 Коротун О. В., аспірант, Житомирський державний університет імені Івана Франка

 ВИКОРИСТАННЯ ХМАРО ОРІЄНТОВАНОЇ СУН CANVAS ПРИ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ Під впливом нових досліджень з виявлення шляхів активізації пізнавальної, самостійної та комунікативної діяльності студентів, індивідуалізації навчання, широкого впровадження інформаційних технологій в навчальний процес методика навчання дисциплін при підготовці майбутніх вчителів інформатики зазнала кардинальних змін. Серед сучасних інформаційних технологій все більшого розповсюдження набувають хмарні технології. Впровадження таких технологій у навчальний процес ВНЗ дозволяє ефективніше та якісніше формувати професійно-педагогічні якості майбутнього вчителя інформатики, вчити його використовувати ці технології на практиці, що в подальшому допоможе удосконалити та модернізувати процес навчання у школі. Проблемі впровадження систем управління навчанням у навчальновиховний процес присвячені праці вітчизняних науковців: Ю. М. Богачкова, І. В. Герасименко, К. Р. Колос, В. М. Кухаренко, О. П. Пінчук, Ю. В. Триуса та ін, які в більшості випадків розглядають систему Мoodle. Деякі аспекти системи управління навчанням Canvas були описані в роботах дослідників А. Л. Бочкова та Б. В. Раднаєва. Метою нашого дослідження є окреслення можливостей хмаро орієнтованої системи управління навчанням CANVAS при підготовці майбутніх вчителів інформатики, ознайомлення з основними принципами її роботи, популяризація використання хмарних технологій у вітчизняній освітній спільноті. Впровадження хмарних технологій в навчальний процес освітніх закладів зробить його більш зручним для викладачів та студентів, дозволить вдосконалити його, створюючи таку модель навчання, яка б відповідала сучасним вимогам та запитам майбутніх вчителів інформатики, а саме: під час навчання у ВНЗ опанувати всіма необхідними вміннями та навичками роботи з сучасними інформаційними технологіями для подальшого їх повноцінного використання у професійно-педагогічній діяльності. 





Немає коментарів:

Дописати коментар