ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У
НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ
Вакалюк Т.А.,
канд. пед. наук, доцент,
доцент кафедри прикладної математики та інформатики
Житомирський державний університет імені Івана Франка
Присяжнюк Г.Є.,
вчитель вищої категорії, вчитель-методист,
вчитель математики, заступник директора
з навчально-виховної роботи
СЗОШ І-ІІІ ступенів №17
м. Бердичева Житомирської області
ХМАРНІ СЕРВІСИ У ДОПОМОГУ ВЧИТЕЛЮ МАТЕМАТИКИ
Сьогодні, в еру інформатизації суспільства, все більшого значення
набуває проблема використання інформаційно-комунікаційних технологій
(ІКТ) у навчальному процесі загальноосвітніх навчальних закладів [2].
Одним із найперспективніших напрямів розвитку ІКТ є використання
хмарних технологій у навчальному процесі [4].
Хмарні технології – це технології, які надають користувачам
Інтернету доступ до комп‘ютерних ресурсів сервера і використання
программного забезпечення як онлайн-сервіса [9, с. 45].
Використання Інтернету, зокрема й хмарних технологій, у
викладанні математики дає змогу вчителю формувати спеціальні
математичні навички в школярів. Педагог отримує можливість широко
застосовувати інформаційну технологію навчання, де засобом підготовки й
передання даних школярам є комп‘ютер [10].
Використовуючи хмарні сервіси, кожен педагог може сам, без будьякої допомоги, створити особисту сторінку в мережі Інтернет, де він може
опубліковувати свої методичні розробки уроків, статті, програми навчання,
методи роботи тощо. Можна звичайно виділити місце для домашніх
завдань, завдань для допитливих [8].
Зазначимо, що хмарні технології при навчанні математики вчителі
використовують досить рідко. Наразі використання хмарних технологій у
навчальному процесі є актуальною тематикою, а тому використання
хмарних технологій надає педагогу безліч можливостей для навчання під
час карантину або хвороби учня, надавати навчальні послуги для школярів
з обмеженими можливостями.
Так, щоб провести урок з математики із використанням хмарних
технологій, необхідні і комп‘ютери (чи ноутбуки, планшети, смартфони,
інші пристрої), а також доступ до мережі Інтернет. Вчителі у своїй
256
професійній діяльності можуть використовувати наступні хмарні
технології:
Web-додатки для навчання.
Он-лайн сервіси для навчального процесу.
Сховища файлів, спільний доступ до файлів.
Електронні журнали та щоденники.
Системи дистанційного навчання, бібліотеки, медіатеки.
Ресурси для спільної роботи тощо [5].
Виділимо хмарні сервіси, які можна також використовувати при
навчанні математики:
Хмарна платформа Google Apps (https://www.google.com.ua/) –
можливість створення поштової скриньки з підтримкою текстового,
голосового Google Talk та відеочату; робота з календарем Google; з
диском Google –сховищем файлів; Google Docs – інструментом для
створення документів, таблиць, презентацій, форм і малюнків будьякої складності із можливістю використання шаблонів; сайтів
Google – інструментом для створення сайтів за допомогою
шаблонів та інші.
Хмарні сховища файлів (Dropbox, Яндекс.Диск, SkyDrive,
cloud.mail.ru, GoogleDocs тощо) [1; 3].
Створення тестів он-лайн - майстер-тест (http://master-test.net/uk),
тесторіум (http://www.testorium.net/),.
Навчання математики он-лайн - Математика для школи -
http://formula.co.ua/, Вивчаємо математику - http://testmath.com.ua/
Академія хана - https://uk.khanacademy.org/, Вивчення математики
онлайн - http://ua.onlinemschool.com/ [6], тренажер Все 10 -
http://vse10.ru/ тощо).
SageMathCloud (скорочено SMC) – це онлайновий сервіс, в якому
можна написати математичний або будь-який інший розрахунок
Sage або IPython Notebook – https://cloud.sagemath.com/
Віртуальний кабінет вчителя Uztest.ru, в якому розміщені
інформаційні ресурси та інтерактивні сервіси для підготовки і
проведення занять з математики [11].
Зазначимо, що хмарні технології на даний час стають повноцінним
освітнім інструментом, дозволяючи усім школам створювати власні
онлайн-простори. При цьому, у будь-якого школяра є власна поштова
скринька, а також доступ до хмарного середовища школи, де зберігаються
усі домашні завдання, підручники, інші навчальні матеріали.
Урок організований за допомогою використання хмарних технологій
відрізняється від традиційного тим, що замість дошки – екран, а замість
зошитів та підручників – комп‘ютери.
Застосування хмарних технологій при викладанні математики
стимулює професійний ріст педагога, спонукає шукати нові форми, методи
і засоби навчання.
257
Навчання математиці, засноване на використанні хмарних технологій,
не вимагає від школярів фізичної присутності за місцем отримання освіти,
що так важливо в режимі вічного сучасного життя. Використання хмарних
технологій при навчанні математиці дозволяє не тільки отримати доступ
до навчальних матеріалів різного виду, але й виконувати роботу спільно з
однокласниками чи вчителем.
Список використаних джерел
1. Vakaliuk Tetiana. Advantages and disadvantages of use cloud data
warehouse / Tetiana Vakaliuk, Mariya Medvedyeva // Journal L'Association
1901 "SEPIKE". – Frankfurt, Deutschland. – Poitiers, France. – Los Angeles,
USA. – Edition 11. – 2015. – P. 104-106.
2. Вакалюк Т. А. Використання інформаційно-комунікаційних технологій
в загальноосвітніх школах для підвищення якості освіти
/ Вакалюк Т. А., Шевельова М. К. // Інформаційно-комунікаційні
технології як засіб підвищення якості освіти/ Зб. наук. gр. [ред. кол.:
В.Є. Берека (гол) та ін.]. – Хмельницький : Видавництво ХОІППО, 2015.
– С. 40-45.
3. Вакалюк Т. А. Можливості використання хмарних сховищ
/ Т. А. Вакалюк // Інформаційно-комунікаційні технології навчання:
тези доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції, 23
травня 2014 р. / МОН України, Уманський ДПУ імені Павла Тичини;
гол. ред. Ткачук Г.В. – Умань : ФОП Жовтий О.О., 2014. – С. 19–22.
4. Вакалюк Т. А. Можливості використання хмарних технологій в освіті
/ Т. А. Вакалюк // Актуальні питання сучасної педагогіки. Матеріали
міжнародної науково-практичної конференції (м. Острог, 1-2 листопада
2013 року). – Херсон : Видавничий дім «Гельветика», 2013. – C. 97–99.
5. Вакалюк Т. А. Перспективи використання хмарних технологій у
навчальному процесі загальноосвітніх навчальних закладів України
/ Т. А. Вакалюк, В. В. Поліщук // Педагогіка вищої та середньої школи.
– Випуск 46. – Кривий Ріг, 2015.– С. 114-119.
6. Довжик М. Вивчення математики онлайн [електронний ресурс] / М.
Довжик. – 2013. – Режим доступу: http://ua.onlinemschool.com/
7. Зеленяк О.П. Математичні ―здібності‖ веб-сервісуWolfram Alpha.
[Електронний ресурс] / О.П. Зеленяк. – Режим
доступу:http://journal.osnova.com.ua/article/29828-
Математичні_«здібності»_веб-сервісу_ wolfram_alpha
8. Любимова Е.В. Нужны ли облачные вычисления учителям и
школьникам?[Электронный ресурс] / Е.В. Любимова. – 2013. – Режим
доступу:http://ext.spb.ru/index.php/2011-03-29-09-03-14/131-edutech/2389-2013-02-21-07-15-03.html
9. Матеріали VIII Міжнародноїнауково-практичноїінтернет-конференції/
Проблеми впровадженняінформаційнихтехнологій в економіці. – 2012.
– 420с.
258
10.Мініч Л. В. Використання інформаційнихтехнологій на уроках фізики в
основнійшколі / Л. В.Мініч // [Електронний ресурс] – Режим доступу:
http://vuzlib.com/content/view/378/84/
11.Облачные технологии в образовании. Сервис для хранения и работы с
информацией он-лайн [Электронный ресурс] – Режим доступу:
http://edu-lider.ru/category/ikt-kompetentnyj-uchitel/informatizaciya/
Коротун О. В.,
аспірант,
Житомирський державний університет імені Івана Франка
ВИКОРИСТАННЯ ХМАРО ОРІЄНТОВАНОЇ СУН CANVAS ПРИ
ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ
Під впливом нових досліджень з виявлення шляхів активізації
пізнавальної, самостійної та комунікативної діяльності студентів,
індивідуалізації навчання, широкого впровадження інформаційних
технологій в навчальний процес методика навчання дисциплін при
підготовці майбутніх вчителів інформатики зазнала кардинальних змін.
Серед сучасних інформаційних технологій все більшого розповсюдження
набувають хмарні технології. Впровадження таких технологій у
навчальний процес ВНЗ дозволяє ефективніше та якісніше формувати
професійно-педагогічні якості майбутнього вчителя інформатики, вчити
його використовувати ці технології на практиці, що в подальшому
допоможе удосконалити та модернізувати процес навчання у школі.
Проблемі впровадження систем управління навчанням у навчальновиховний процес присвячені праці вітчизняних науковців:
Ю. М. Богачкова, І. В. Герасименко, К. Р. Колос, В. М. Кухаренко,
О. П. Пінчук, Ю. В. Триуса та ін, які в більшості випадків розглядають
систему Мoodle. Деякі аспекти системи управління навчанням Canvas були
описані в роботах дослідників А. Л. Бочкова та Б. В. Раднаєва.
Метою нашого дослідження є окреслення можливостей хмаро
орієнтованої системи управління навчанням CANVAS при підготовці
майбутніх вчителів інформатики, ознайомлення з основними принципами
її роботи, популяризація використання хмарних технологій у вітчизняній
освітній спільноті.
Впровадження хмарних технологій в навчальний процес освітніх
закладів зробить його більш зручним для викладачів та студентів,
дозволить вдосконалити його, створюючи таку модель навчання, яка б
відповідала сучасним вимогам та запитам майбутніх вчителів
інформатики, а саме: під час навчання у ВНЗ опанувати всіма необхідними
вміннями та навичками роботи з сучасними інформаційними технологіями
для подальшого їх повноцінного використання у професійно-педагогічній
діяльності.
Немає коментарів:
Дописати коментар