Олімпіада з математики

Олімпіадна задача з математики – це задача підвищеної складності, нестандартна як за формулюванням, так і за методами розв’язання. Серед олімпіадних задач зустрічаються такі, для розв’язання яких потрібні незвичні ідеї та спеціальні методи, так і задачі більш стандартні, але деякі із них можна розв’язувати оригінальними способами.
Практично в кожній олімпіадній роботі зустрічається, як мінімум, одна задача з геометрії. Саме геометричні олімпіадні задачі викликають найбільші труднощі в учнів, і це не тому, що учні погано знають геометрію, а тому, що найбільше штучних прийомів, додаткових побудов використовується саме при розв’язуванні геометричних задач.
Розпочинати роботу по підготовці учасника математичної олімпіади необхідно з самого маленького віку. Коли учні приходять в школу, то з початкових класів слід готувати майбутнього переможця. Задачі на розрізання, склеювання, заміщення, розрізання, ігрові задачі, задачі на складання таблиць істинності, все це під силу самим маленьким учням. Продовжити роботу повинен учитель середніх та старших класів.
Саме з метою допомогти вчителю середніх та старших класів і створена дана робота. Проведення семінару-практикуму в маштабі міста – перший крок до залучення  вчителів до проведення позакласної роботи з математики. Це лише перший крок до створення постійно діючого семінару.
В роботі представлені орієнтовні варіанти олімпіадних завдань рівня шкільної та міської олімпіад. Крім звичної математичної олімпіади є різні форми позакласної роботи з математики. Два напрямки такої роботи подані в посібнику. Це математична регата та математична карусель. Такі форми роботи теж є невід’ємним елементом підготовки учнів до участі в математичній олімпіаді, і вони також представлені в роботі.
Дана збірка може бути використана вчителями математики, керівниками гуртків, учнями середніх навчальних закладів та шкіл фізико-математичного профілю при підготовці до олімпіади. 


Шкільний етап всеукраїнської олімпіади школярів з математики.  

Загальні критерії оцінювання завдань наведено в таблиці.  
7 балів - Повне правильне розв’язання 
6-7 балів - Повне правильне розв’язання. Є невеликі недоліки, які в цілому не впливають на розв’язання. 
5-6 балів - Розв’язання в цілому вірне. Однак воно містить ряд помилок, або не розглянуті окремі випадки, але може стати правильним після невеликих виправлень або доповнень. 
4 бали - Правильно  розглянуто один з двох (більш складний) істотних випадків, або в задачі типу «оцінка-приклад» вірно отримана оцінка. 
2-3 бали - Доведені допоміжні твердження, що допомагають у розв’язанні задачі. 
0-1  бал -  Розглянуто окремі важливі випадки за відсутності розв’язання (або при помилковому розв’язанні). 
0 балів - Розв’язання неправильне, просування відсутні. Розв’язання відсутнє. 

 Не можна зменшувати кількість балів за те, що розв’язання занадто довге. Виправлення в роботі (закреслення раніше написаного тексту) також не є підставою для зняття балів. У той же час будь-як завгодно довгий текст розв’язання, що не містить корисних просувань, повинен бути оцінений в 0 балів.  


Олімпіадні  задачі з математики з розв’язками для учнів середньої школи

На допомогу учню (Збірник Математичні олімпіади В.І.Прокопенко, Ю.В.Прокопенко)

1. Текстові задачі.
2. Логічні задачі.
3. Задачі на максимум та мінімум.
4. Конструкції та зважування.

ІІ етап Всеукраїнської олімпіади юних математиків 2013-2014 н.р.
Завдання
Відповіді

ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики (Дніпропетровська область) 

І Всеукраїнська олімпіада з математики
для учнів 5 – 7 класів
під егідою Київського національного
університету імені Тараса Шевченка

ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики (Запорізька область) 2016-2017 н.р.

ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики (Запорізька область) 2017-2018 н.р.

ІІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики (Запорізька область) 2017-2018 н.р.

Немає коментарів:

Дописати коментар